Anden i glaset= Misslyckad

Hej, igår på midsommarafton så gjorde jag, min granne och min grannes kusin anden i glaset.
Jag tror att alla vet vad det är för något eller iallafall hört talas om det.
Vill ni ha info om hur man spelar så kan ni gå in här: http://www.ande.info.se/

Det gick inte så bra för oss, glaset flyttade sig bara några millimeter även om vi gjorde allt som stod på infon om hur man spelade anden i glaset. Vi kanske bara hade otur...

Men efter som att det inte gick så bra för oss så sökte vi på INTERNET för att se hur det hade gått för andra som hade spelat anden i glaset.
Vi hittade en sida om en tjej som hade spelat anden i glaset och så här stod det:


När vi var 15 år hade vi en period där vi gjorde mycket anden i glaset. Vi förstod aldrig hur farligt det var. Det som är förbjudet är spännande. Eftersom mamma alltid talade om hur farligt det var, gjorde det ju att det blev ännu mer spännande. Men den gången jag minns mest var sista gången jag gjorde det. Jag blev fruktansvärt skrämd av det som hände, så jag höll mej så långt borta från sånt som bara var möjligt.
Den gången satt vi 5 st hemma hos en kompis & gjorde detta. Jag skulle vara hemma halv tio eftersom det var en söndag & skola dagen efter. Vi frågade anden om jag fick gå hem, men den svarade att jag inte fick det, Vi bestämde oss för att ringa mamma & fråga om jag fick vara längre. Men för att vara säkra på att anden verkligen existerade frågade vi vad mamma skulle säga om jag ringde. Precis de orden anden sa, sa även min mamma. Jag fick inte vara kvar längre..
Vi bestämde oss för att avbryta men innan jag reste mej upp frågade en vad som skulle hända med mej om jag beslöt mej för att gå ändå. Den stavade till D-Ö-D.
Riktigt otäckt, nu vid detta laget var jag riktigt rädd. En killkompis till mej skulle följa mej hem för att jag inte vågade gå hem själv. När jag kom & skulle gå över vägen. Så kom det en bil & det äkligaste är att jag varken hörde eller såg bilen. Bilen har till & med tutat på mej. Men jag hörde igenting. Min kompis slängde sej på mej så vi hamnade på andra sidan vägen & klarade oss med skrubbsår.

Läskigt va?
Jag vet inte om jag tror på det men ändå...

Så här såg vår spelplan ut innan vi började spela:


// A cute cupcake


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0